פרק 3 - אופטימיזציה, הבסיס (Onsite)

30%
פרק 3 - הבסיס של האופטימיזציה

 

מה בעצם הבסיס של האופטימיזציה לקידום אתרים? (Onsite)

בוא נתחיל מהבהרה חשובה מאוד: לא כל מה שאתם רואים באתר אינטרנט פשוט גוגל רואה את אותו הדבר, מה שלפעמים נראה לאחרים כברור מאליו, אתר צריך לעבור לא מעט התאמות על מנת שגוגל והגולש יראו את אותה התוצאה, החל מהדרך שגוגל קורא את הטקסט שבאתר ועד לתמונות ומספר העמודים שכל אחד מקבל באתר עצמו.

קודם כל, בואו נפוצץ כמה מיתוסים בתחום ה-SEO:

  • לא, זה שיש לכם הרבה גולשים לא מקדמים אתכם בגוגל
  • לא, זה שיש לכם הרבה עמודים לא אומר שגוגל מכיר את כולם
  • לא, זה שפעם קידמתם את האתר לא אומר שהוא מדהים בעיניי גוגל וזה עניין של חודש ואתם חוזרים לתוצאות הטובות שהיו לכם (גוגל עובר שינויים כל חודש, ולפעמים שבועות. אז אל)
  • לא, זה שיש לכם פרסומות במיליונים בטלוויזיה או אתם מפורסמים מאוד בתחום לא אומר שגוגל גם חושב ככה באונליין
  • לא, גוגל לא שונא מקדמי אתרים, ההפך, הוא ממליץ לקחת חברת קידום אתרים מומלצת אבל עם שאלות מקדימות על מנת לבדוק את אמינותה ואת כוונתה האמיתית לקדם את האתר שלכם
  • לא, אין נוסחה מדויקת של מילות מפתח בעמוד והופ, אתם בעמוד הראשון. זה לא עובד ככה
  • לא, זה שאתם מפרסמים במאות אלפי שקלים בגוגל אדוורדס (מודעות ממומנות של גוגל) לא אומר שאתם מועדפים גם באורגני
  • לא, זה שיש נפח חיפושים נמוך לביטוי לא אומר שהוא לא תחרותי, זה רק אומר שזו נישה

יש עוד לא מעט מיתוסים וכל מיני משפטים שאני שומע מלקוחות שממש גורמים לי כמעט לעשות הסבת מקצוע ולהפוך לגננת או משהו, אבל אני לא נכנע ואני אפילו משתפר (גם בבחירת הלקוחות שלי) וכדאי מאוד שגם אתם כך תהיו, אל תיכנעו לכל מיני משפטים שכאלו או משפטים כמו "קידום אתרים זה משהו שאני יכול לתת לעובדת שלי לעשות בינתיים).

אז מה בעצם האופטימיזציה שאנחנו צריכים לעשות ברמה הבסיסית ביותר שתשבור כמה מיתוסים כמו הנ"ל?

טקסט קריא

גם אתם לא מבינים בקוד של HTML, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לעמוד האינטרנט אותו תרצו לקדם, לחצו על הלחצן הימני של העכבר במקום ריק במסך ולחצו על "הצג קוד מקור" ובקוד האתר, לא להילחץ, בסך הכל חפשו את הטקסט שראיתם באתר עצמו, מה הכוונה? פשוט חפשו שורה מהטקסט שראיתם באתר ומצאו אותה בתוך הקוד, מצאתם? אחלה, זה אומר שגם גוגל מצא. לא מצאתם? רוב הסיכויים שגם גוגל לא. כמו שאמרתי, מכיוון שלא כולנו מבינים בקוד באתר, רצוי מאוד לעבוד בצמוד למתכנת שיפתור בעיות שכאלו לעתיד.

תמונות קריאות

לכל תמונה באינטרנט, צריך להיות גם "טקסט אלטרנטיבי", למה? כי גוגל רוצה לדעת שאתם נגישים למען האנשים שלא מצליחים לראות את התמונות בגלל הגבלות נכויות כאלו ואחרות, כך שלכל תמונה שאתם מעלים לאתר, צריך להיות "ALT" (שזה קיצור של "טקסט אלטרנטיבי"), הalt אמור להיות בקוד האתר בשורת הקוד של התמונה, רצוי מאוד להגדיר בalt את מה שרואים בתמונה ולא להציף במילות מפתח כאלו ואחרות. כך כאשר מישהו יחפש בגוגל תמונות את הטקסט "ילדה עם בלון" תעלה תמונה מתוך האתרים שכתבו את הביטוי הנ"ל בתוך הalt. (לקריאה מורחבת על אופטימיזציה לתמונות)

תפריט והיררכיה

כאשר אתם יוצרים עמוד חדש באתר שלכם, חשוב מאוד שגוגל יידע להגיע אליו ולסרוק אותו וכמובן לאחר מכן להציג אותו בתוצאות החיפוש, העניין הוא שאם לא תקשרו אותו משום מקום באתר והוא יעמוד בתור "STAND ALONE" ללא קישור פנימי באתר, גוגל (בדיוק כמו הגולש) לעולם לא יצליח להגיע אליו. חשוב מאוד שעמוד חדש באתר יקבל קישור מאחד העמודים שכבר נסרקו בגוגל וכך, בסריקה הבאה של גוגל – יסרוק הוא גם את העמוד החדש שלכם. תמיד עדיף, מעמודים שנסרקים לעיתים תכופות, למשל מהתפריט הראשי שלכם (שמקושר כמובן מרוב עמודי האתר) או מעמודים חזקים באתר כמו "בלוג" או "מאמרים אחרונים" וכד'.

אתר מאובטח

יש לכם אתר אינטרנט שמבקש פרטים מהגולש? למשל אתרי חנויות אונליין או אפילו אתר שמבקש רישום משתמש? חשוב מאוד להעביר את האתר תחת רישיון SSL על מנת לקבל מגוגל את ההנחה הרצויה של אתר מאובטח ולא אתר "פרוץ". ואכן, גוגל גילה לנו בריש גלי, הוא מעדיף אתרים מאובטחים ועל כן, יהיה שינויים במיקומים אם האתר אכן מאובטח בצורה נכונה, אז שלא תחשבו שאני "משער", אני אומר לכם עובדתית, גוגל מעדיף אתרים מאובטחים. (לקריאה מורחבת על העברת אתר לאתר מאובטח)

תגיות מטא (מהן ואיפה רואים אותן בכלל?)

לכל אתר יש לא מעט תגיות מטא, מהן? אסביר בקלות. למרות שיש לא מעט, בואו נדבר על החשובות ביותר,
זכרו את השמות: Title / Description

תגית ה Title

תגיות הטייטל נמצאת בקוד האתר אבל לא מוצגת באתר עצמו, אז איפה כן? בתוצאות החיפוש, הכוונה היא שכאשר אתם מחפשים משהו בגוגל, התוצאה שמופיעה לכם עם השורה הכחולה הראשונה – זו הכותרת, משמע, ה Title. לא מעט חברות SEO (וגם גוגל) אומרים שזה אחד הקריטריונים החשובים ביותר בSEO, אחרי הכל – זו הכותרת הראשונה שגוגל רואה עוד לפני שהוא נכנס לאתר, ולכן, זה ללא ספק חלק מהאופטימיזציה הבסיסית ביותר שלנו בתהליך. שינוי הטייטל בהתאם למילת המפתח שהיינו רוצים לקדם, וכמובן, שיווקי בהחלט, דוגמא אישית:

תגית מטא - Title

תגיות ה Description

גם כאן, תגית התיאור, אינה נמצאת באתר עצמו אלא בקוד האתר בלבד, וגם כאן, נמצא התוכן של התגית בתוצאות החיפוש, וכמובן, רצוי מאוד שיהיה באורך הנכון (עד 160 תווים) ושיווקי ככל האפשר על מנת למשוך את הגולש להקליק על התוצאה הזו דווקא מבין כל התוצאות הקיימות בעמוד.

תגית מטא - Description

לאחר שסיימנו עם תגיות המטא החשובות ביותר, חשוב מאוד לעבור למה שנמצא בתוך האתר שלנו, התוכן.

תוכן (או לפחות הבסיס שלו)

התוכן שלנו חייב להיות בעל כמה מרכיבים חשובים (לא רק עבור SEO אבל בהחלט נתמקד בזה כרגע)

  • התוכן חייב להיות מקורי (משמע, לא נכתב בשום אתר אחר לפני כן ובטח שלא מועתק)
  • התוכן חייב להיות שופע ולא תמציתי, עמודים באינטרנט עם 50 מילה לא מקבלים את הכבוד שמגיע לעמודים עם 500 מילה (לא לשכוח, לא לזבל. רק תוכן איכותי יקבל את המקום המגיע לו וכמובן, לא כל עמוד צריך להיות עם 500 מילה, צריך לדעת לברור ונדבר על זה בהמשך הפרקים)
  • התוכן חייב להיות יעיל ולא ספאמי, אם מישהו כתב בגוגל "כמה עולה פרגולה" הוא לא מצפה לקרוא 500 מילה על פרגולות ועל דרך הבנייה שלהן אלא על דרך התמחור של הפרגולה, למשל כמה עולה מ"ר? האם סוג העץ משנה במחיר? וכו'.

כאשר אנחנו מבינים את שלושת העקרונות של התוכן הנ"ל, אנחנו יכולים להתחיל להסתכל על האתר בצורה מקצועיות יותר, כאשר לקוח מגיע למקדם אתרים ומציג לו אתר עם 5000 עמודים זה נראה סקסי, אבל כאשר אנחנו מגלים כאשר אנחנו חופרים לעומק שמדובר באתר עם תוכן דל ואף מיותר, אנחנו מבינים שיש לנו הרבה מאוד עבודה לפני שאנחנו יוצאים "לקרב". (במידה ותרצו לדעת איך להשתמש בכלים אונליין לאופטימיזציה, כנסו לעמוד >> כלים לקידום אתרים)

כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).