imgarticle

הכותרת הזו נכתבה בצער וביגון רב, אבל תתכוננו, לא יהיה מנוס, יהיו כאלה שיגידו לכם שזה שטויות, יהיו כאלו שיגידו לכם שזה יחלוף, וזה נכון, זה יחלוף עד שגוגל יפתיעו אותנו שוב עם דרך נוספת בה המפרסם ה"אורגני" יאבד את הצפון (ובעיקר גולשים).

אני אתחיל מההתחלה, גוגל ביססו את כל המעצמה שלהם על מודעות ממומנות, כך הם התחילו וכך גם הם מביאים את הלחם (מהסוג היקר) הביתה. פרסומות של גוגל מאז ומתמיד היו בראש העמוד כמובן ועם הזמן הם החלו למזג אותן בעדינות עם התוצאות הטבעיות, החל מצבעים מאוד (מאוד!) בהירים של רקעים למודעות ועד למצב הנתון של היום בו ישנו ריבוע קטן וצהוב שכתוב עליו – "ad" או במקרה שלנו בישראל – "מודעה" ועד להגדלת המרחב האווירי של ה- Above the fold (שזה בעצם החלק הוויזואלי הראשון לפני שגוללים את המסך כשנכנסים לאתר) עם מודעות לעומת האורגני.

אז מה חדש שכואב לי?

ועכשיו אנחנו הולכים להגיע לדרך הרבה יותר מעיקה וכואבת להרבה מאוד מהאתרים שנמצאים במקומות הראשונים באורגני בלבד, הרי כשאתה מקום ראשון אתה בטוח שניצחת את העולם ואז מגיעות המודעות של גוגל ודוחפות אותך למטה. ונגיד שהתרגלנו, ונגיד שגם הגולשים. אבל מה קורה עכשיו שגוגל מחליטים שהם רוצים יותר כסף ויותר חשיפה למודעות, מי באמת מרוויח מזה? המפרסמים בלבד, מה זה אומר? ששוב אנחנו חוזרים לנושא "בעל המאה – בעל הדעה".

דוגמאות שראיתי לפי לקוח:

על שם המותג:

תוצאות ממומנות על שם המותג
תוצאות ממומנות על שם המותג

על ביטוי ראשי:

תוצאות ממומנות על ביטוי ראשי
תוצאות ממומנות על ביטוי ראשי

 

היום אני רואה המון אתרים שאני מייעץ להם במקומות הראשונים בגוגל עם 40% הקלקות בלבד אפילו על שם המותג (לפי הWMT), אז מה זה אומר בפועל? שהמפרסמים עושים את העבודה שלהם כמו שצריך ושגוגל מרוויחה את לחמה, הכל טוב. ושוב, לפחות למותגים ולבעלי המאה. לאלו שמסתמכים על האורגני לפרנסה, יצטרכו להתחיל ללמוד שיטות שיווק נוספות.

למי שלא ראה עדיין, כתבה נוספת על ה"התפשטות" של זה בארה"ב מאת TheSEMPost

*כמובן שאני תמיד אומר לא לוותר על SEO, שלא תטעו לרגע. רוצים לדעת למה? הנה כמה בולטין חכמים מאת "Bullets"

בהצלחה גם לכם.