5 דרכים לקידום חנות וירטואלית באינטרנט

היום בעידן האינטרנט, לא מעט עסקים מבינים כי משתלם להם לפתוח חנות באינטרנט. בדומה לחנות רגילה, כך גם חנות באינטרנט יש לקדם. כל מה שרציתם לדעת על קידום חנות וירטואלית- במאמר שלפניכם. בעלי עסקים רבים הבינו כי העולם העסקי השתנה, מה שמחייב אותם לפעול גם בזירה האינטרנטית. עם הזמן יותר ויותר בעלי עסקים הבינו כי האינטרנט נחשב למקור טוב למדי ליצירת הזדמנויות עסקיות. קידום חנות וירטואלית באינטרנט – למה הדבר דומה? להגדלת כמות הלקוחות של חנות וירטואלית שנמצאת במקום מסוים באמצעות האינטרנט. היום , בתקופה בה אנשים לא יוצאים מהבית ומעדיפים להזמין מוצרים שונים באינטרנט. מכאן לא מעט בעלי חנויות מבינים שיש לקדם את החנות בדרכים שונות על מנת להביא כמה שיותר לקוחות שיחשפו למוצרים השונים.

איך לקדם ברמה השיווקית, חנות וירטואלית באינטרנט?

כפי שכבר הבנתם, קידום חנות וירטואלית באינטרנט נעשה באמצעות דרכים שונות.
  • מנועי חיפוש: רוב הכניסות של אל חנות וירטואלית בתחומים שונים מתבצעות באמצעות מנועי חיפוש. קידום אתרים אורגני לחנות במנועי חיפוש דורש לא מעט ידע כי ישנם עוד בעלי עסקים המתחרים על המקום.
  • רשתות חברתיות: בשנים האחרונות ניתן לראות את העלייה בפופולריות של רשתות חברתיות אשר מהוות כלי יעיל לקידום חנות. למעשה, המפגש של אנשים עם חנות באינטרנט ברשתות החברתיות דומה למפגש בבית קפה בו כל אחד מספר אודותיו. לכל אחד העושה שימוש ברשתות החברתיות יש חברים שגם נחשפים לרשתות מה שמגביר את התנועה.
  • מאמרים מקצועיים של אנשים באתר: חשבו לרגע, כאשר בעת כניסה לחנות רגילה אנחנו אוהבים לקבל חוות דעת אודות המוצרים השונים מפי מומחים אז גם בחנות באינטרנט חשוב מאד לקבל מידע אודות המוצרים השונים. באינטרנט ניתן לקבל מידע באמצעות אנשים מקצועיים מהתחום שיכתבו מאמרים. אם הלקוחות לא מכירים שימוש במוצרים מסוימים, ניתן לכתוב על כך מאמר ולפרסמו באתר של החנות בציון שם הכותב. ציון שמו של הכותב יעיד על מקצועיות.
  • שמירה על לקוחות קיימים: בדיוק כמו בחנות רגילה, גם בעת פתיחת חנות באינטרנט יש לשמור על קהל לקוחות. מאחורי כל אדם וירטואלי עומד מישהו שמעוניין לקבל את המוצר שלו בצורה הטובה ביותר. מכאן יש חשיבות רבה לוודא כי אכן אותו לקוח קיבל את המוצר שלו. לא כדאי לחשוש מהתגובה של הלקוחות אלא להקדים תרופה למכה וליצור איתם קשר. בסופו של דבר, חשוב מאד לדעת האם הלקוחות מרוצים מהשירות.
  • שיתופי פעולה: על מנת להגדיל את החשיפה לחנות , אחת הדרכים היא יצירת שיתופי פעולה בניכם לבין בעלי חנויות אחרות. בדיוק כפי שאתם מעוניינים למכור את המוצרים שלכם, כך גם יש אנשים אחרים שמעוניינים למכור את המוצרים שלהם. שיתוף הפעולה בין השניים יכול להביא לתוצאות טובות.

אבל מה בעצם הכי מתפספס בקידום חנות אינטרנטית? בעיקר הדברים הבאים, (*בואו נתמקד בעיקר בהקשר לקידום אורגני)

  • תגיות מטא – כותרת ותיאור שונים לכל מוצר, אל תחפפו, תדייקו.
  • תגיות ALT לתמונות המוצרים – שימצאו אתכם גם מגוגל, לא רק בתוך האתר
  • תוכן מקורי – חשוב מאוד ליצור תוכן איכותי, מקורי וייחודי במיוחד לכל מוצר, לא משאירים מוצר בלי תיאור ראוי
  • אתר מאובטח – תראו לגוגל שמדובר באתר מאובטח, אחרי הכל – מדובר בחנות, וחנות כיאה לחנות, צריכה להיות בעלת אבטחה מסודרת, אם לא שומר בכניסה, אז לפחות HTTPS (רישיון SSL מוגדר כראוי לכל האתר)
חשוב לדעת: כאשר אתם יוצרים בחנות וירטואלית המון עמודים, זה לא אומר שהאתר שלכם "מלא", זה רק אומר שהוא בעל כמות שיכולה בקלות להפוך לאחוז מאוד קטן של איכות, ככל שתגדילו את האתר שלכם במוצרים נוספים שלא יהיו ממוקדים, תוכלו לאבד את האתר שלכם במנועי החיפוש בצורה מאוד מהירה. למען קידום אתר חנות וירטואלית, חשוב מאוד להבין את הבסיס של הקידום הכללי בגוגל, בעיקר, לא לפספס את אחוז האיכות שיש באתר. כמות לא אומר איכות, אלא רק אומר עומס. (למדריך המלא ב-Highver על קידום אתרי חנות וירטואלית)
כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).