קידום אתרים לוקאלי (מקומי)

קידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים מתחיל ונגמר בדיוק של רלוונטיות, משמע, כאשר אנחנו מחפשים שאילתא ספציפית אנחנו נרצה למצוא את התוצאה הרלוונטית ביותר, ומה יותר רלוונטי ומדויק באזור מדויק בארץ? אז איך מקדמים עסק תחת אזור ספציפי?

תיראו, בתכלס, תהליך של קידום אתרים אמור להיות די מדויק ואמור לתת את התוצאה המדויקת שרציתם, אממה, בעיקר בישראל – אפשר לראות לא מעט נפילות בין הכיסאות על מה שכתבתי בגוגל ומה שיצא לי בפועל, בעיקר בנושא האזור שלי בארץ בו כתבתי את השאילתא הספציפית. אז אחרי ששאלו אותי לא מעט "מה ההבדל בין קידום אתרים רגיל ולבין קידום אתרים לוקאלי" אז הנה, כתבתי קצת (לא באמת קצת) על זה:

אז איך אנחנו בעצם יכולים להגיד לגוגל מאיפה אנחנו בדיוק? מה אנחנו אמורים בכלל "להגיד" לגוגל בשביל שיבין מאיפה אנחנו או יותר נכון מאיפה העסק? יש כמה פרמטרים של גוגל אשר יכולים להצביע על אותו מיקום, העניין הוא שלצערנו הרבה מאוד עסקים בארץ מזייפים או יותר נכון, מרמים וגורמים לגוגל להציג לנו תוצאות של בעלי מקצוע כאלו ואחרים שנמצאים בחדרה בתוצאות של גדרה וכו'. אז מה אנחנו, אנשי ה"כובע לבן" יכולים לעשות בשביל באמת לעלות בתוצאות הנכונות.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות (וזה קל) אנחנו צריכים להירשם לגוגל עסקים. גוגל מאפשר לנו להירשם לאינדקס שלהם אשר בעצם אמור להציג את כרטיס העסק שלנו בעמוד התוצאות, בצורה שכזו שלא מונעת משום אלגוריתם של קישורים או אונסייט כזה או אחר.

קידום אתרים לוקאלי

מה זה אומר מבחינת העסק?

להיכנס לגוגל עסקים, להירשם ולחכות לגלויה מצד גוגל אשר תכיל קוד שתוכיח שאתם אכן גרים בכותבת של האזור בה אתם אומרים שאתם עובדים, ככה גוגל "רגוע" שהוא אכן מקדם אתכם באזור הנכון.

האותיות האלו בעצם מסמלות לא מעט, כלומר, בסופו של יום, אלו האותיות שמסכמות את כל מה שקשור לנושא של קידום אתרים לוקאלי, כי אחרי הכל – גוגל מסתמכת על לא מעט אמנם, אבל עדיין, הכל סובב סביב אזור כתובת העסק, אז מתי נשתמש בקיצור הזה NAP? כמה דרכים:

  1. נכנס ונירשם לכל אינדקס עסקים אשר נותן אפשרות פרסום חינם (גם כאלו שעולים תשלום מינימלי שווים את זה לפעמים בהתאם ל DA שלהם (Domain Authority) ונדאג שהעסק שלנו יהיה תחת האזור ותחת העיר הנכונה שאנחנו רוצים להופיע בהם בהתאם למנוע החיפוש של גוגל
  2. נכניס סכמה (מתוך: schema.org) של Local Business על מנת שגוגל יקרא אפילו בקוד האתר שלנו שאנחנו עסק מקומי תחת האזור X בעיר Y.
  3. ודבר אחרון – נעלה את שם העיר שלנו בכל תגית אפשרית באתר, למשל תגית הכותרת (TITLE), תגית התיאור (Description) ואף תגית הKEYWORDS (לא שהייתי מסתמך על זה אבל עדיין, למה לא בעצם?)

בתוך האתר שלכם יש תמיד אזור של "צור קשר", אז אם אתם עסק חי וקיים בעיר ספציפית עם משרד, אין סיבה שלא תשימו את כתובת העסק שלכם באתר, יתרה מכך, לא "סתם" את כתובת העסק אלא גם בצורת הטמעה של מפה של גוגל, קל ופשוט להטמעה.

שמוליק דורינבאום לוגויש לכם עדיין שאלות? רוצים שאבדוק את האתר שלכם בהתאם לקידום הלוקאלי / מקומי שלכם? השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם עם תשובות.