פיתוח אפליקציות כתמיכה נוספת לאתר קיים

ריבוי מסכים הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה המודרנית של גלישה באינטרנט. אם עד לפני מספר שנים הסתפקו הגולשים במסך אחד שהוא המחשב או הטלוויזיה, הרי שכיום אף תוכן אינו נצרך ללא גיבוי של טלפון נייד או מחשב לוח. התוצאה היא צורך באפליקציות שיספקו תמיכה נוספת לאתר קיים. במילים אחרות, בעל אתר שלא רוצה להישאר מאחור נדרש להופיע בכמה שיותר פלטפורמות, באופן הומוגני ותוך שמירה על אופי פעילות אחיד.

אפליקציה יכולה לתרום לחוויית המשתמש של הגולש במספר היבטים. ראשית, אפליקציה מעניקה לגולש שליטה מלאה בתוכן. אם הגולש מגיע לאתר אינטרנט מסוים וחסר לו מידע, אפליקציה תעמוד לרשותו במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, לצורך יצירת קשר עם נציגי האתר או לטובת התקשרות עם גולשים ולקוחות אחרים. שנית, אפליקציה משלימה את החוויה הקיימת. השימוש באתר אינטרנט מבוסס על הנעה לפעולה של גולשים פאסיביים, בעוד אפליקציה היא פעולה אקטיבית. אפשר להציע לגולש חוויה מלאה ומושקעת באתר אך להשאיר עבורו את האופציה להשתמש גם באפליקציה.

תכנון אפליקציה בהתאם לצרכי הגולש

אפליקציה יכולה לתרום לגולש רק אם היא מתוכננת מלכתחילה בצורה נכונה. היא לבדה אינה מספיקה והטעות הגדולה ביותר של בעלי אתרים היא להשקיע במסך אחד בלבד. במילים אחרות, חשוב מאוד לבצע אפיון מוקדם של צרכי הגולש ולבדוק איזה סוג של אפליקציה תתן עבורו את המענה ההיקפי ביותר. מעבר לכך, יש להבחין בין בניית אפליקציות להתקנה על מכשיר סלולרי לבין בניית אתרי אינטרנט מותאמים. אפליקציה היא מוצר מצומצם, ממוקד ונוח יותר ולכן את היתרונות הללו חשוב להדגיש.

כדאי להביא בחשבון מצב בו הגולש משתמש גם באתר האינטרנט וגם באפליקציה בו זמנית. רצוי ליצור חשבון קבוע, שיקנה לגולש את האפשרות להמשיך בתוך האפליקציה פעולה מסוימת שהתחיל באתר, או להיפך. המטרה היא כאמור לייצר חויה היקפית שתלווה את הגולש בכל רגע נתון. יש גולשים המשתמשים באפליקציות בעיקר בשעות הבוקר או הערב, לעומת אחרים שמעדיפים את האפליקציה דווקא בצהריים. אין דרך אחת לקבוע את אופי הפעילות באפליקציה ובאתר ולכן חשוב לתת מענה על כמה שיותר אפשרויות.

מכירות מקוונות באמצעות אפליקציה

עוד יתרון של אפליקציה בא לידי ביטוי במכירות מקוונות. אתרי מסחר צריכים לפתח אפליקציה כדי לאפשר לגולש לעקוב אחר הזמנה שביצע. במקום להשתמש בדפדפן של מכשיר הטלפון או מחשב הלוח, להיכנס לאתר מסורבל ולבזבז זמן וסבלנות, האפליקציה מציגה עבור המשתמש את כל המידע הרלוונטי בשבילו.

לסיכום, ניהול נכון של פלטפורמות מידע ותוכן עבור הגולשים מבטיח לבעלי אתרי אינטרנט שורה ארוכה של יתרונות. למרות שמדובר על תהליך מורכב הדורש אפיון והגדרת מטרות, רצוי להשקיע בו על מנת להפיק את המקסימום מתוך הטכנולוגיה הקיימת והפוטנציאל הטמון בה.