בשנות האלפיים, הסיומות של כתובות האינטרנט תופסות חלק משמעותי במערך הטכנולוגי. הסיבה העיקרית היא שכמות הנחשפים לאינטרנט עולה מרגע לרגע ובצעדי ענק. כדי להקל את הגלישה באינטרנט לאנשים הפשוטים שבינינו, ICANN – ארגון האינטרנט העולמי, החליט לצאת עם כ1000 סיומות אינטרנט חדשות.

מהם הסיומות החדשות?

הסיומות החדשות הן מאין סיווג נושאי לאתרי אינטרנט. למעשה – כל תחום שאותו נרצה לחפש, פשוט נעשה .התחום. לדוגמא: אם אנחנו מחפשים את האתר של סרט מסוים, למשל Batman – אז פשוט נרשום את כתובת האינטרנט הבאה: www.batman.film. אותו דבר יכול להיות גם בכל תחום שרק עולה על הדעת: prima.hotel, madona.music superfarm.shop וכל דבר שרק עולה על דעתכם.

איך הסיומות החדשות הולכות לשנות את פני האינטרנט?

ללא ספק, סיומות אינטרנט חדשות ישנו את פני האינטרנט. איך? באופן הכי פשוט ומובן שיש: גולשים ממוצעים לא יצטרכו עוד לשבור את הראש על איזה סיומת לרשום למותג המוכר שהם רוצים לגלוש באתרו – פשוט לרשום את תחום העיסוק של המותג. הדבר הזה הוא שינוי משמעותי ודרסטי, כיוון שהוא פשוט מחליף כמעט לגמרי את השיטה הקיימת. אם היינו רגילים ששם המתחם (דומיין), או בשם המוכר יותר (כתובת), הוא גנרי, אז השיטה החדשה באה לשים לזה סוף. לא עוד אתרים שישתמשו בסיומות שממש לא רלוונטיות למה שאותם אתרים באים להציע.

יתרון משמעותי נוסף הוא, שמנועי החיפוש (גוגל לדוגמא) יוכלו אולי לסווג את האתרים בצורה יותר טובה, וכך תוצאות החיפוש יהפכו לרלוונטיות הרבה יותר ממה שהיינו רגילים עד היום. מצד שני – אולי בעלי האתרים ומקדמי האתרים ינצלו את זה לטובת רמאות – ואז נוכל למצוא את עצמנו עם תוצאות אפילו פחות רלוונטיות, עד למצב שמנועי החיפוש יחליטו הם עצמם להתעלם מסיומות אלו.

ומה הלאה?

האם השינוי הכל כך משמעותי הזה הולך באמת לתפוס? אומנם זה נראה ורוד, אבל לא בטוח שהגולשים, ועוד יותר, בעלי האתרים, ירוצו לרכוש את שמות המתחם החדשים. תמיד קיים הסיכוי שזה לא יצליח, ואז מי שקנה את שמות המתחם הללו – לא ירוויח ואף יפסיד.

לסיכום, יכול להיות שאנחנו עומדים בפני פריצת דרך רצינית בתחום האינטרנט, אבל לא כדאי למהר לפתוח את השמפניות – תמיד יש ותמיד יהיה מקום לשיפור (בעיקר בדברים חדשים).

*מאמר זה נכתב בסיוע דומיין דה נט.