בעבר, מרבית עבודת קידום אתר הייתה מורכבת משני פרמטרים עיקריים כאשר בחשיבות עליונה תמיד עמדה עבודת האופטימיזציה לאתר אך שנייה בחשיבותה הייתה עובדת החלפת קישורים. החלפת קישורים הייתה יכולה להתבצע הצורה חופשית וללא שום הקשר לתוכן האתר.

כיום, לאחר שגוגל עדכנו את אלגוריתם פינגווין האחרון 2.1, תוכן האתר הפך להיות בעל חשיבות גבוהה בצורה משמעותית על פני החלפת קישורים שחשיבותו ירדה באופן משמעותי. ובכל זאת, לא ניתן לקדם היום אתר ללא החלפת קישורים איכותית וכמובן שנעשת על פי
ה-Webmaster guidelines. אם עושים זאת נכון ובצורה מאוזנת, ניתן להגיע לתוצאות איכותיות. ישנם כמה דגשים שיש לשים אליהם את הדעת במאמר זה ננסה לספק דגשים וטיפים על מנת לבצע עבודת החלפת קישורים טובה שתעניק לאתר מערך קישורים יציב ויתרה מכך שיתרום למיקומי האתר.

להלן מדריך קצר להחלפת קישורים בצורה נכונה:

קישורים פנימיים

הדרך הקלה והפשוטה ביותר לבניית קישורים היא מתוך האתר עצמו, אולם כמובן שאי אפשר להסתפק בכך. ראשית יש למפות את האתר ולבדוק את הדפים החזקים בו ביותר ולקשר ביניהם.

· הימנעו מהחלפות הדדיות בין עמודים: יש לנסות להימנע מהחלפות בין שני עמודים קישורים הדדים, כלומר אל תפנו מדף A ל B ואז חזרה מ B ל A.

· קישורים לדף הבית: הקפידו ליצור קישורים גם לדף הבית על שם המותג ולהשתדל להמנע מקישורים יוצאים על מילות מפתח מדוייקות.

· קישורים מגוונים: גוונו במילות העוגן והשתדלו לאזן בין קישור טבעי ללא טבעי. קישור טבעי הוא קישור שכולל מילות או אותיות קישור. קישור לא טבעי כולל את מילות המפתח בלבד. כמו כן אפשר להוציא קישורים על מילים שמניעות לפעולה כמו לפרטים נוספים, או לחצו כאן.

· העדיפו איכות על פני כמות: גוונו גם בדפים אליהם אתם מקשרים. אם למשל אתם מקשרים כל מאמר לדף הבית או קטגוריה, ולאותו הדף יש מאות קישורים נכנסים מאותו האתר, זה עלול לגרור עונש מגוגל מכיוון שמדובר בבנייה לא טבעית. אין צורך להוציא קישורים מכל מאמר חדש. חשבו על קישורים רלוונטיים לגולש ולא רק לקידום.

· קישורים לאתרים חיצוניים: כאשר אתם מחליפים קישורים מול מקדמים או בעלי אתרים אחרים, הוציאו רק קישורים רלוונטיים. למשל אם מדובר באתר ריהוט משרדי, אפשר להוציא לאתרים שקשורים לריהוט אבל גם לעיצוב פנים, אבל לא לאתרים שקשורים לאינסטלציה למשל או תיירות.

קישורים חיצוניים

האתרים בעלי הנתונים הבאים הם הטובים ביותר להוצאת קישורים:

1. אתרים בעלי סמכות גבוהה (ac, gov) כך שהסיכוי שה-Trust Rank שלהם גבוהה (יש לבחון בכלים) וכך נשפר את זרימת ה-TRUST FLOW לאתרינו/

2. אתרים עם PR גבוה -אתרים עם PR גבוהה יכולים לסייע לנו בהכנסת האתר לאינדקס הראשוני במידה ומדובר באתר חדש.

3. אתרים בעלי מיקומים גבוהים בגוגל- אתרים הממוקמים בתוצאות גבוהות בדף התוצאות של גוגל עשויים למסוך את האתר שלנו במעחה התוצאות במידה וקיים הקשר נושאי בין שני האתרים.

4. אתרים בעלי תנועת גולשים גדולה עשויים להזרים לאתרינו תנועה במידה והקישור ממוקם בעמוד איכותי ומקודם.

כמו בבניית קישורים פנימיים, כך גם צריך לבנות קישורים חיצוניים בצורה מאוזנת, ולכן יש להקפיד על הדברים הבאים:

· להימנע מקניית קישורים: הדרך הקלה ביותר להשיג קישורים לאתר היא פשוט לקנות אותם. כך למשל ניתן לקנות 500 קישורים ויותר ביום אחד ולהפנות אותם לאתר. רובם המוחלט יהיו קישורי זבל מאתרים חלשים ולא רלוונטיים. פעם שיטה זו עבדה אולם בשנים האחרונות גוגל הכריזו מלחמה על אתרים המהווים רשת קישורים. כמו כל כל אתר עם פרופיל קישורים לא טבעי עלול להיענש. אם תקנו קישורים, סביר להניח שבמוקדם או במאוחר תקבלו אזהרה בכלי מנהל האתרים של גוגל. כמו כן, צוות הספאם של גוגל בודק אתרים באופן ידני כך שאם לא נתפסתם ע"י האלגוריתמים, יכול להיות שיבוצעו פעולות ידניות על האתר. במדה והחלטתם לקנות קישור יש חשיבות עליונה להוסיף לקישור אלמנט NO FOLLOW כפעולת הכרזה בפניי גוגל שהקישור הזה הוא קישור קנוי ואל להם (לגוגל) לייחס לו חשיבות שוות ערך כמו קישור שהושג בצורה טבעית

· גיוון במקורות – כאמור, בניית קישורים מאתרים חזקים תוביל לתוצאות טובות יותר, אבל כדי ליצור פרופיל קישורים טבעי צריך להוציא גם מאתרים חלשים.

· להימנע קישורים הדדים: אל תיפנו לבעלי אתרים בהצעה להחליף קישור בין האתר שלכם ולאתר שלהם. כמו שצריך להימנע מלופים פנימיים ע"י בניית קישורים פנימיים, כך צריך להימנע מלופים בין אתרים. ניתן לעשות זאת לעיתים רחוקות בלבד כאשר ישנה הצעת החלפה קישורים מול אתר חזק מיוחד. במקרה זה יש לוודא שמדובר באתר גדול אם מאות או אלפי דפים ולא אתר קטן.

· תמהיל קישורים מגוון: חשוב מאוד לגוון במילות העוגן ולכן הקפידו לבנות את הקישורים בצורה הבאה.

א. 33% על מילות מפתח. למשל: אינסטלטור, אינסטלטור במרכז.

ב. 33% על מילות מפתח טביעות: לאינסטלטור, מאינסטלטור.

ג. 33% על משפטים הכוללים את מילות המפתח ומותגים (שם העסק): לפנות לאיסטלטור מומחה, כהן אינסטלציה (אפשר גם על שם החברה עצמה ללא כל מילה נוספת).

הקפדה על מקורות הקישור בתוך האתר

איכות קישורים נכנסים לאתר המפנה – לא משנה מאיזה אתר מציעים לכם לקבל קישור, יש לוודא שהקישורים הנכנסים לאתר המפנה הם איכותיים. כי אם האתר המפנה ייענש זה עלול "לזהם" את האתרים שהוא מפנה אליהם.

כמות קישורים בדף – בדרך כלליציעו לכם קישורים ממאמרים. במידה וסיפקתם מאמר להוצאת הקישור התעקשו על כך שלא יוצאו ממנו קישורים לאתרים אחרים אלא רק לאתר שלכם. כמו כן במידה והוצע לכם קישור ממאמר קיים, יש לבדוק שאין בו הצפת קישורים. אין כל סיבה שמאמר יהיו מעל ל 2-3 קישורים יוצאים אלא אם כן הם חיוניים לגולש.

קישור מפוטר – קישור מהחלק התחתון של האתר יכול להיות חזק מאוד. מצד שני הוא יכול להיות מזיק במידה והפוטר של האתר המפנה הופך למזבלה עם קישורים לא רלוונטיים לעשרות אתרים.

דפי קישורים – הימנעו מקבלת קישור מדף שכולו מורכב אך ורק מקישורים והעדיפו קישור ממאמר או קטגוריה.

בניית קישורים מאתרי תמיכה או תשתית

אתרים של אחרים: על מנת שלא להוציא קישורים מאתרי לקוחות, מקדמי אתרים מציעים קישורים בחזרה מאתרי תמיכה או תשתית. בחלק מהמקרים מדובר באתרים טובים ובחלק מהמקרים מדובר באתרים חסרי כל משמעות שנועדו אך ורק להוצאת קישורים. תמיד כדאי להעדיף קישור מאתר לקוח תמורת קישור מאתר לקוח.

בלוגים ואתרי תמיכה – רצוי לבנות בלוג או אתר תמיכה לכל אתר מקודם. עדכנו בהם מאמרים איכותיים ובנו מהם קישורים בצורה מאוזנת.

איכות על פני כמות: לא משנה מאיזה אתר אתם מוצאים קישורים הקפידו על כמות טבעית: 3-5 קישורים בשבוע תחשב לכמות סבירה. הוצאות עשרות קישורים מידי יום יכולה להזיק לאתר מכיוון שזאת עבודה לא טבעית.

בדיקת קישורים נכנסים: הקפידו לבדוק בכלי מנהל האתרים את הקישורים הנכנסים. במידה וקיבלתם קישורים מזיקים, בקשו מנימוס מבעלי האתרים המפנים להסירם. במידה והם לא מסכימים או שלא הצלחתם ליצור איתם קשר, השתמשו ב Disavow Tool בכלי מנהל האתרים.

המאמר נכתב באדיבות: Lichter SEO