מדוע כדאי לבנות אתר בחברה המתמצאת גם בקידום אתרים?

htmlseo

אין ספק שמהפכת המידע הביאה לשינוי עצום (גם) בכל הקשור לשיווק ופרסום. כיום, האינטרנט הוא אחת מהמדיות המובילות לפרסום מוצרים ושירותים ובכל שנה הולכים וגדלים התקציבים המוקדשים לשיווק באינטרנט. אחד מהצעדים הראשונים לפתיחת קמפיין אינטרנטי מצליח הוא כמובן הקמה של אתר אינטרנט מעוצב אשר מציג באופן בהיר ונהיר את המוצרים שהחברה מציעה ללקוחות פוטנציאלים.

אבל חשוב מאוד לזכור, הקמת אתר אינטרנט, יפה, משוכלל ומעוצב ככל שיהיה, היא רק הצעד הראשון, מיני רבים, בדרך ליצירת הכנסות מהאינטרנט. בסופו של יום, אתר אינטרנט שאין בו מספיק גולשים יועיל לחברה בדיוק כמו כרזת פרסום שתלויה בחדר השינה של המנכ"ל. התוצאה העסקית, בשני המקרים, תהיה מאכזבת ביותר.

על מנת לגרום לכך שאתר האינטרנט הארגוני יהיה פעיל ויניב לחברה זרם של פניות חשוב מאוד לגרום לכך שהאתר "יצוף" בתוצאות החיפוש של גוגל. תנועה שמגיעה כתוצאה מחיפוש נחשבת לתנועה איכותית למדיי, שכן הגולשים המגיעים באמצעותה הם אלו שביצעו חיפוש יזום של אחד השירותים או המוצרים שהעסק מציע. העובדה ש"הזרמתה" של תנועה זו אינה כרוכה בתשלום היא עוד יתרון חשוב ובשילוב עם היכולת להתאים את המסר באופן כמעט אישי לכל גולש (בהתאם לחיפוש שערך) מדובר בטקטיקה מנצחת להצלחה ברשת.

כיצד נקבע מיקומו של אתר בגוגל?

על מנת שתוכלו להבין מדוע מומלץ לבנות את אתר האינטרנט שלכם בחברה בעלת הבנה בקידום אתרים, צריך להבין את האופן שעל פיו "מדרג" מנוע החיפוש את האתרים השונים ברשת בעבור כל מילת חיפוש.

מנוע החיפוש מדרג את האתרים השונים בתוצאות החיפוש על פי מאות פרמטרים שונים, כאשר האתר ש"ניצח בנקודות" הוא זה שיתבסס בפסגת תוצאות החיפוש. בין הפרמטרים החשובים ביותר אפשר למנות את גודלו של האתר (מבחינת כמות הדפים), מבנה ניווט הגיוני, עדכון של תגיות META (מידע על מידע) במקומות הנכונים, איכות התכנים ואיכות הקישורים הנכנסים אל האתר. (לקריאה מורחבת על איך עובדים מנועי חיפוש – במדריך הבא)

השליטה על הפרמטרים הללו מתבצעת לרוב על ידי מקדם אתרים ולא על ידי החברה שבונה את האתר, אם כך, מדוע חשוב כל כך שלחברה שבונה את האתר יהיה ידע בקידום אתרים? לכך יש מספר סיבות:

המבנה הטכני של האתר

מבנה התפריטים באתר והתוכן שלהם, נקבע לרוב על פי הצרכים העסקיים של הלקוח בהמלצת מקדם האתרים שלו. עסק המתמחה בארגון אירועים, לצורך הדוגמה, יכול להזין בתפריט העליון ביטויים כמו ארגון חתונה, ארגון בר מצווה וכיוצא באלו.. כאשר לחברת התכנות אין כל שליטה על התוכן שיופיע בקישורים מהתפריט, אולם למבנה הטכני של הקישור ישנה השפעה מכרעת על איכות הקישור. חברת בניית אתרי אינטרנט שאין לה את הידע המתאים עלולה לבנות את התפריט בטכנולוגיות ששקופות לחלוטין (פלאש, ג'אווה סקריפט) או חלקית (אג'קס) למנועי חיפוש ובכך לנטרל את היתרון שיש בהכנסת מילות המפתח הנכונות לתפריט.

יכולת לעדכן בקלות תגיות META

תגיות META מוגדרות כ"מידע על מידע". במחשב האישי שלנו, כל קובץ נמצא בספרייה אחרת ונושא שם ייחודי כך שנוכל לאתר אותו בקלות בשעת הצורך. גם באינטרנט, לכל עמוד יש שם, תיאור וכו' שעוזרים לגולשים ולמנועי החיפוש לאתר את העמודים הדרושים להם. לא כל החברות לבניית אתרים מודעות לחשיבות העצומה שיש לתגיות הMETA. במקרים רבים, הכנסת התגיות מתבצעת אך ורק על ידי המתכנת – מה שעושה את מלאכת קידום האתר לסיוט ארוך, מתמשך ויקר ביותר. אם חברת התכנות יודעת כיצד מתבצע תהליך הקידום של האתר, גם אם לא היא זו שעושה זאת בפועל, היא תדע ליצור ממשק ניהול פשוט ונוח לתפעול, כך שמקדם האתרים של העסק שלכם יוכל לבצע את עבודות מבלי שתצטרכו לשלם על שעות תכנות יקרות.