ish1relevnt אני אתחיל ואגיד, "גם אני כמו כל היהודים עסוק במספרים", גם אני מנסה תמיד להיצמד לספרים ולמספרים ולכל מה שאנחנו מכירים בתור "זה עובד" שכזה. אבל מה שמוזר לי, איך זה שאנחנו (רובנו הכוונה) ממשיכים להתעקש על H1, הרי החבר'ה של MOZ הלכו ועשו ניסיונות משלהם עוד ב2010, הוכיחו לנו (בעיקר לעצמם) שהכותרת ה "H1" שאנחנו כל כך אוהבים ומחפשים בנרות היא לא באמת הכרחית כמו שחשוב לשים כותרת כעיקרון של הכותרת עצמה. כלומר, גוגל מחפשת את הכותרת הגבוהה ביותר בתוכן, לפי המחקר של MOZ, גוגל רוצים לדעת שיש בכלל כותרת גדולה וברורה (אחרי הכל, גוגל יודעים לקרוא גם CSS – עיצוב הכותרת) שמדברת על הפסקה שאותה כתבנו מלכתחילה.

כמה נקודות חשובות:

  • לא, זה לא אומר שאפשר לשים 2061 H1 רק כי זה "גם ככה לא משנה"
  • לא, זה לא אומר שלכותרות אין משמעות אבל זה בהחלט אומר שאין לזה את הכח שמקדמי אתרים חשבו שיש לזה
  • לא, זה לא אומר שאתם צריכים להתעלם מכך מעתה אבל בהחלט לא צריך לשלוח מייל ללקוח שבגלל H1 אז אין לו את המיקום שהוא מחכה לו בתוצאות
את הדברים האלה אני אומר בסמוך לדברים שראנד פישקין אמר עוד ב2010 ואומר גם היום ובצמוד לSEL שמדברים על אותם הדברים גם במבחן הSEO שלהם. רוב הסיכויים, שכולנו עדיין נשנה לH1 אבל שתדעו, יש לי לפחות 3 אתרים שהורדתי את הרגל מהגז האימתני באופטימוביל שלי, שזה רכב האופטימיזציה שלי, הבנתם? אופטימוביל? עזבו, בהצלחה בכל מקרה!