יחסי ציבור / PR

מאת שמוליק דורינבאום


עולם הפרסום מתחיל ונגמר בנושא של יחסי ציבור, או בביטוי הלועזי שמוכר לעולם : PR – Public Relation. יחסי ציבור בעצם הם עניין שיווקי לחלוטין, להפוך את העסק המיוחל לעסק מפורסם, עסק משגשג ופורח שמקבל תמיד לקוחות פוטנציאלים חדשים, גם מהמדיה האינטרנט וגם מהמדיה הטלוויזיונית והרדיו. לא כל חברת פרסום או יח"צ יודעת לפרסם או יותר נכון יותר היכן בדיוק לפרסם את הלקוח שלה. צריך לדעת איך ואיפה בדיוק מפרסמים את הלקוח לפני שלוקחים לו את הריטיינר החודשי.

עולם הפרסום משתנה מעת לעת ואפילו יותר מכך, כיום אפילו חברות קטנות לוקחות איתן משרדי פרסום ויח"צ למסך ארוך ומלא הבטחות וחיוכים. כולם רוצים הרי לקבל לקוחות חדשים ופוטנציאלים אך לא תמיד יודעים ובשביל זה לפעמים לוקחים חברות קידום אתרים מכיוון שגוגל הינו שולט ברמת האינטרנט בצורה חד משמעית ויש כאלו שלוקחים חברות פרסום ויח"צ על מנת לפרסם את העסק ולמתג אותו נכון וחזק בתחום שלו.

אחד הפרסומים שמעבירים את המסר נכון לדעתי הינו הסרטון הבא שמגיע מבית "שיווק פשוט" – חברת ניהול תהליכי שיווק במיקור חוץ:

 



 

 

לדעת לפרסם זה לא עניין של לבזבז תקציבי הון על מנת שייראו אתכם בכל מקום אלא זה הרבה יותר עניין של אייטמים נכונים ורלוונטיים! שיווק העסק ומיתוג בצורה כזו שהלקוחות יבינו מי העסק וכמה הוא תורם ולמה הוא תורם להם יותר מהמתחרים וכל זאת מבלי אפילו להרים אליהם טלפון. בעולם הקידום אתרים העניין איננו שונה כלל, יש לדעת איך לכוון את האתר שלכם למקומות נכונים גם אם לדעתכם מקום ראשון בגוגל זה מספיק, זה אולי נחמד אבל עדיין יש לגולשים שלכם את כמה השניות הראשונות להחליט באם הם רוצים להישאר באתר שלכם או לא, דעו לתת את היתרון בצורה האמיתית ביותר והכי ישירה (ללא גישת הספאם).