מדריך לכתיבה שיווקית מנצחת

כתיבה שיווקית מוצלחת היא אחד מהקריטריונים המרכזיים שיכריעו עד כמה מוצלח ואפקטיבי יהיה האתר שלכם. אם יש לכם חיבה לכתיבה, אם היצירתיות זורמת לכם בעורקים ואם בשל הסיבות הללו החלטתם לקחת על עצמכם את פרויקט כתיבת האתר שלכם, קבלו כמה טיפים לכתיבה שיווקית נכונה שעושה את העבודה.

כתיבה שיווקית אפקטיבית- 5 כללי ברזל מנצחים

1) Keep it simple

לאונדרו דה וי'נצי אמר פעם, שהפשטות היא התחכום האולטימטיבי. הוא אומנם דיבר על כך כפסל וצייר, אך הוא לא ידע כנראה כמה רלוונטית תהיה האמירה שלו גם לתחום של כתיבה שיווקית באינטרנט. הגולש הממוצע אוהב את התוכן שהוא קורא פשוט, קריא, ברור וענייני. אל תכתבו "גבוהה גבוהה", אל תנסו להתפלפל מידי וכתבו לקורא שלכם בגובה העיניים ובפשטות שהוא מצפה לה.

2) תמונה אחת שווה אלף מילים

הגולש הממוצע לא אוהב לקרוא יותר מידי מלל. מה זה יותר מידי? טקסט שאורכו עולה על 500 מילים כבר נחשב למייגע מידי, ורק המראה הזה, של גוש טקסט שלא נגמר עלול לגרום גם לגולש יחסית חרוץ להימנע מלכתחילה מלקרוא אותו. רצוי לקצר כמה שניתן ולהוסיף תמונה למלל. אם אכן תמונה שווה אלף מילים, בעזרת הוספת תמונה אחת בלבד אתם תשכילו לומר הרבה יותר, וגם להגדיל את הסיכויים שהמסר יגיע לגולש.

3) שילוב כותרות משנה

כתיבה שיווקית באינטרנט צריכה לכלול כמה שיותר כותרות משנה. אם יצא לכם טקסט ארוך מידי, ואתם לא מצליחים "לחתוך בבשר החי", שלבו כמה שיותר כותרות משניות, שמתמצתות במשפט אחד את כל הרעיון שהובע בפסקה. כך הסיכויים הם גדולים יותר, שגם הגולש המרפרף ייחשף אל התוכן שלכם.

4) מה ייצא לי מזה?

צמצמו בשבחים על העסק שלכם או על מוצר הדגל שלו. גם אם המוצר הוא להיט, וגם אם אתם נחשבים לעסק המצטיין בתחומו, הגולש הממוצע רוצה לדעת איזו תועלת הוא יוכל להפיק מהמוצר או מהשירות הרלוונטי, והוא עייף מלשמוע סופרלטיבים, שהוא פעמים רבות גם לא מאמין להם ותופס אותם כשיווק אגרסיבי ומרתיע מידי. כאשר אתם כותבים, רצוי שתחשבו על הלקוח ושתשימו את עצמכם בנעליו. כך תדעו כיצד לפנות אליו.

5) הנעה לפעולה לסגירת עסקה

הצלחתם להעביר ללקוח את התועלת הייחודית של המוצר שלכם עבורו? מצויין. כעת, עליכם לגרום לו לרכוש את המוצר באמצעות הנעה לפעולה. הנעה לפעולה מוצלחת תגרום לגולש לא רק להתרשם מהמוצר ולהבין שהוא יהיה עבורו שימושי, אלא גם לסגור עסקה כמו שצריך. השתמשו בפעלים אקטיביים ובמילים חזקות כדי להסביר לגולש מה אתם כעת מצפים ממנו לעשות, וכדי לגרום לו לעשות את זה.