מבחן קידום אתרים – בחן את עצמך

איכשהו, מתישהו, בין כסא לכסא נפל לו הביטוי "אני מקדם אתרים מקצועי", איכשהו אנשים הולכים ומספרים לחברים שלהם שהם "מקדמים אתרים בגוגל", ולא, לא סתם שמתי את זה במרכאות. מה גורם לבן אדם לקום ולהגיד בבוקר שהוא "מקדם אתרים", האם זה בגלל שהוא קיבל תעודה שהוא מקדם אתרים? כי זה בדרך לא הגיוני, האם זה בגלל שאבא שלו קנה לו 162 אתרים ואמר לו "קדם לי אותם בני" וצירף גם סוס פוני?

 


20 שאלות בלבד, בדקו את עצמכם



התחל במבחן


במידה ועוד לא החלטת, אני אסביר, כשכל הנ"ל, לא נקראים אנשי SEO, מה כן הופך בן אדם לאיש SEO? המקצוענות. להיות מקצועי זה לא להיות מקצוען, אני אסביר:

איש SEO שלמד להיות כזה בביה"ס / מכללה / שיעורים פרטיים / טוטוריאלים / ספרים וכו' יכול להיות מקדם אתרים מקצועי מדהים. שזה אומר, לדעת את התיאוריה המלאה, גם אם הוא קרא ובלע את כל התוכן שבעולם בנושא, הוא יכול להיות מקצועי.

אבל! (וזה *אבל* ענק)

אבל כל עוד הוא לא קידם יותר מ20-30 אתרים בחיים שלו למשך חצי שנה לפחות ויותר, אין שום סיבה שיקרא לעצמו "מקצוען", אני לא מתנשא, אני לא מלשין, אני בסך הכל מנסה לפתור את המשוואה הזו שבין המקצועי ולבין המקצוען בתחום. אנשים שלא קידמו את האתרים בפועל, לא באמת יידעו איך להתמודד עם מצבים שמגיעים, לא הכל זו תיאוריה, לא הכל זה H1 וטייטל. יש מאות אתרים (וכן, אמרתי מאות) שנתקלתי בהם שהגיעו למצב טוטאלי של איבוד מיקומים והסיבה הייתה לנגד עיני כל המקדמים שעברו על האתר, אף אחד מהם לא הגיע לתשובה, למה? אינטואיציה.

אינטואיציה נבנית בעזרת דבר אחד ודבר אחד בלבד, וותק. אי אפשר לבנות אינטואיציה מבלי להיות מקצוען. אי אפשר להפוך להיות מקדם אתרים מבלי להבין קודם מה זה אומר לקדם אתר, כי זה לא רק קצת קוד ואנליטיקס, יש הרבה מעבר לפני שאתר מגיע למקום הראשון (או בכלל לעמוד הראשון).

בינינו, מי שקורא את זה עכשיו, תענה רגע בלב:

יש משהו שגורם לאנשים לפעמים להרגיש סופר-SEO בגלל שהלקוח שלהם טיפס מהעמוד ה4 לעמוד 3, תתעוררו, SEO זה לא קסמים וזה לא טייטלים, נכון שאתם יכולים לעבור כמה עמודים קדימה, אבל בשביל לעשות את זה טוב, צריך לדעת דברים.



מי זה שמוליק דורינבאום?

מרצה מומחה / מקדם אתרים מעל לעשור, מקדם כמה מהאתרים הגדולים בישראל, מייעץ לאתרים ותאגידים גדולים וכמובן, גם מקדם אתרים קטנים בגוגל, בין לקוחותיי אפשר לראות:

לקוחות שמוליק דורינבאום

למה כתבתי את המבחן?



רוצים ללמוד בעצמכם בחינם איך מקדמים אתר? הירשמו לניוזלטר שלי ותקבלו את המדריך שלי, בעל 10 פרקים על "איך מקדמים אתר בלי עזרה ובלי טובות מאף אחד!"