posts_img_gaadblock2

לגבי המשוואה שאתם רואים בכותרת, זו בדיוק הבעיה, שברוב המקרים, ברוב התוספים, מי שחוסם פרסומות, חוסם לכם גם את גוגל אנליטיקס, אני אסביר בפוסט הבא. 

הידעתם? יותר ויותר אתרים גדולים מספרים שלא משנה מה קורה בישראל מבחינה אקטואלית, עדיין, יש ירידה בכמות הכניסות, למה? פשוט מאוד, חוסמי הפרסומות.

מתחילת 2009 שירותי חסימות הפרסומות עלו לאוויר, זה התחיל כמכה גדולה לאתרים הגדולים אבל עדיין לא עשו עם זה הרבה מאוד ברמה הנגדית, מה קרה מאז? רק לסבר את האוזניים, ב2009 כבר היו כ20,000,000 (בדיוק, 20 מיליון) משתמשים ברחבי העולם עם התוספים השונים האלו. איפה אנחנו עומדים היום? קצת נתונים:

ss1

ss2
*נתונים מהאתר Pagefair שסיקרו את המצב בפועל

למען הבנת המספרים טוב יותר, רק משתמשי הכרום גדלו ב51% ב2015!

בינתיים, המובייל פחות מושפע, אחרי הכל הטכנולוגיה שם קצת שונה והתוספים עובדים קצת אחרת, בינתיים, כך שאם ראיתם ירידה בדסקטופ אבל עליה במובייל, זה לא רק בגלל שהמובייל כל כך סקסי וכולם גולשים דרך המובייל, זה גם אומר שהירידה בדסקטופ יכולה להיות מושפעת מתוספי חסימת הפרסומות.

כמות האפליקציות והתוספים גדלה משמעותית בכל יום מחדש, כולם מבינים שיש בזה הרבה מאוד הורדות ויוצרים אפליקציה או תוסף משל עצמם, את האמת? לא כזה קשה, בסך הכל מדובר בקוד קצר שפשוט חוסם כל דבר בקוד המקור של האתר תחת שמות הנרדפים לפרסומות (ad / ads / advertising / advertising ועוד)

אז למה בעלי האתרים מתמרמרים? שימו לב לטבלה הבאה:

table4

מי נפגע מזה?

בעיקר אתרים גדולים ובעיקר אתרי חדשות שמגיעים אליהם גולשים מהעולם כולו, אחרי הכל, בארה"ב בלבד יש עליה של מעל כ-50% הורדות רק בשנה האחרונה בכל הנוגע לתוספי חוסמי פרסומות.

*שתבינו, גם בתוסף הזה ש"לא חוסם אנליטיקס בברירת המחדל" עדיין, מקפיץ את ההגדרות הראשוניות שלו בתור "אזהרה".

Screenshot_2

איך אנחנו יכולים להלחם בזה? בלינק הבא יש מדריך מפורט איך להטמיע דרך GTM כמה נקודות על מנת שנוכל לדעת מתוך האנליטיקס איזה תנועה אנחנו בדיוק מפספסים, בכתבה הבאה שלי אתרגם זאת לעברית על מנת שיהיה קל יותר לגולשים שרגילים לאנליטיקס בעברית. אל תשכחו, אחרי הכל גם ההמרות שלכם שנספרות דרך האנליטיקס, לא נספרות!

בהצלחה ועשו טובה, רדו מחוסמי הפרסומות או תבטלו אותם באתרים שלא באמת מפריעים לכם, הם לא כאלו מעיקים התוספים ואתרים גדולים שאנחנו מרוויחים מידע מהם – מאבדים את ההון שלהם בגלל תוספים חינמיים, גם אתם תרצו יום אחד לקבל הכנסות מהאתרים שלכם, תתחשבו. תודה!

samאגב, ראיתם כבר את קורס האונליין שלי? מוזמנים להציץ ואפילו לקבל 500 ש"ח מתנה כקופון הנחה לקורס (כל הקורס בסך הכל 1900 ש"ח, אל תיבהלו) והכל אונליין.