איך משפרים (או יודעים) CTR בתוצאות מקודמות

posts_img עשינו הכל, אופטימזיציה וקישורים וכל מה שיכלנו על מנת לקדם את האתר של הלקוח שלנו בגוגל, אממה, אנחנו מקום ראשון איתו בתוצאות ואנחנו מגלים לצערנו, שהמקומות שמתחתינו מקבלים יותר טראפיק, מה אנחנו יכולים לעשות ואיך בכלל עולים על זה? אז קודם כל בואו נתחיל מההתחלה, איך אנחנו בכלל מגלים שיש לנו CTR נמוך? (אם אתם לא יודעים מה זה CTR, אז מדובר ב Click Through Rate, משמע "יחס הקלקה") אנחנו נכנסים דרך הכלי של מנהלי האתרים של גוגל המוכר בשם Search Console (או webmaster tools לשעבר), איפה זה נמצא כל הסיפור הזה? נכנסים ל WMT / Search Console וכבר בדף הבית יש "ניתוח חיפושים" ואם לא ראיתם או שיניתם את הדשבורד שלכם, אז מצד ימין (בגרסה העברית הכוונה) יש "תצוגת חיפוש" ותחתיו "ניתוח חיפושים" Screenshot_4_WMT1 אחרי שנכנסו, חשוב מאוד להפעיל את כל ה"V" על מנת שנראה כמה שיותר נתונים על הביטויים / עמודים שלנו: Screenshot_7_WMT   ועכשיו, לנתונים קצת יותר חיוביים לעיניים: Screenshot_8_table מה שאתם רואים בטבלה שצירפתי זה בחירת ביטוי ספציפי של לקוח שלי שמקודם תחת ביטוי מאוד תחרותי (אפשר לראות לפי כמות ההופעות החודשית) ואחרי כל הפעילות שלי לקידום האתר שלו ולפי כך אתם יכולים לראות שהCTR שלי עומד על כ-30% חודשי, בעיקרון, אלו מספרים מעולים אבל שלא תטעו, לקח לי המון זמן להגיע לזה, שיניתי יותר מפעמיים את הTITLE רק בחצי שנה האחרונה (כן, ברור שפחדתי) אבל לאחר כמה שינויים סקסיים יותר לטייטל, אני יכול להגיד לכם בבטחה שזה עובד במספרים האלה כבר יותר משנה וקצת, אל תפחדו, תנסו. העיקר שתגיעו למספרים שרציתם. אני יכול להגיד לכם שעם לקוחות אחרים יש לי כ-15% במקום הראשון אבל זה בעיקר בגלל שיש הרבה מאוד תוצאות ממומנות ולוקאליות אז כן, זה לוקח המון טראפיק מהאתרים של הלקוחות שלנו אבל כדאי מאוד שאנחנו נעשה את המקסימום בשביל להביא את מקסימום הCTR  האפשרי בכל זירה אפשרית, גם אם האורגני כמעט ולא מופיע Above the fold.
כותב המאמר
שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום

שמוליק דורינבאום, מומחה קידום אתרים כבר מעל ל-15 שנים, מוכר בתחום בשם "שמול", בעל סוכנות "שמול קידום אתרים", בעלי המכללה "קואליקס" לקידום אתרים והבעלים של Highver (כלי ניהול המשימות של ה-SEO).