במידה ולא הבנתם מה הכוונה, אני אתחיל מההתחלה, הידעתם? כל ישראל קוראת לתחום שלנו "קידום אתרים", שזה נכון, אבל שתי בעיות יש לי עם זה, בעיה ראשונה – שם התחום הינו "אופטימיזציה למנועי חיפוש" (SEO), הבעיה השניה שיש לי עם זה – פשוט, הישראלים קראו לתחום שלי על שם התוצאה הסופית של זה ולא כמו שקוראים לתחום, על שם התהליך עצמו.

כמו בכל דבר, התהליך חשוב יותר מהכל, ולמה אני מדבר על זה? כי כשאני מגיע ללקוח והוא אומר לי "תקדם לי את האתר" ואני מתחיל להסביר לו על התהליך, הוא מתחיל עם שאלות תם כמו "אבל אמרו לי אני צריך מקדם אתרים שייקח את האתר שלי וישים במקום הראשון בגוגל וזהו, מה, לא ככה?" אז אני בטוח שגם לכם צרם לא מעט מתוך מה ששאל אותי הלקוח, אז אני תמיד עונה אותו דבר, אם אתה לא תבין את התהליך, לא תבין איך הגעת למקום הראשון ואם לא תבין איך, אתה תאכל לי את הראש כל בוקר עם "אז מה עושים היום? ;)" כאילו אני עובד שכיר חדש שלך ואתה מחפש לבדוק את רשימת המשימות שלי.

מה אתה יותר? איש תוכן או איש טכני?

חבר כתב בקבוצת מקדמי אתרים בפייסבוק "מה עדיף היום, איש SEO עם אוריינטציה תוכן או טכנית?" ואז אני עניתי לו, למה צריך לבחור זה או זה? איך זה לא הופך להיות חלק מהפרמטרים של איש מקצוע בתחום שלנו? איש SEO איכותי צריך להיות בעל שתי התכונות האלה, ולמה? מכיוון שאופטימיזציה זה חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום, אחלה, ואז מה? צריך לסדר את התוכן, צריך לעבוד על חווית המשתמש, צריך לדאוג לכותרות ותיאורים סקסיים בשביל לקבל את תשומת לב הגולש, גם כשאנחנו "רק" בתוצאה השלישית בגוגל, אז מה בעצם הייתם עושים אם יש בכם רק תכונה אחת מכאן, רק אופטימיזציה? רק תוכן? או אולי סתם הייתם רצים שוב עם השלטים ברחוב של "קישורים, קישורים, קישורים..".

גם ככה לקרוא לתחום שלנו קידום אתרים זה לרוץ נגד הכיוון בעולם דיגיטלי, זה הכי רחוק מהייטק והכי רחוק מעולם השיווק, האמריקאים שם חיים טוב עם הטייטל הנוצץ "Shmulik Dorinbaum, Search Engine Optimizer" בעוד שאנחנו נקראים כאן כמו מוסכניקים, "מקדם אתרים", כזה ש"שם" את האתר שלך בגוגל ואם זה לוקח לו יותר מדי זמן אז הוא כנראה תחמן ולוקח לך סתם כסף כל חודש.

אז להגיד לכם את האמת? אני מאוד מקווה שארגון הדיגיטל שקם לו בזמן האחרון יעשה אולי את ההבדל, כי בתכלס, אולי זה יכניס אותנו, את "מקדמי האתרים" יותר למקום של דיגיטל ופחות למקום של מוסכניקים עם קסמים בגוגל. SEO זה תהליך ארוך אבל תהליך שיווקי, להראות לגולשים / לקוחות פוטנציאלים גישה קלה לעסקים שהיינו רוצים שיופיעו בתוצאות הראשונות, אם ארגון הדיגיטל יהיה חכם, הוא יכניס אותנו למעמד גבוה יותר מול הלקוחות והעסקים הגדולים שמתחילים להתעניין ושולחים את כל מנהלי השיווק שלהם לשם, אם לא לקוחות יגיעו משם, לפחות שיגיע הכבוד.

אם יש לכם רעיון או דרך נוספת שלדעתכם יגרום לתחום שלנו להיראות פחות זול, אני הייתי יותר משמח לשמוע על כך בתגובות / בקבוצות / בשיימינג כללי, אני אתכם, מה שצריך.