אז החודש החלטתי לעזור ללקוח שלי (לקוח לו אני מייעץ על תהליכי שיווק הדיגיטל שונים) ולמצוא לו אתר אותו הוא יכול לקנות למען הכנסה פאסיבית (או אפילו חצי פאסיבית), הלקוח ביקש לשלם עד תקציב של 100,000 ש"ח, משמע, חיפשתי לו אתר אותו אני יכול לקנות לפי מכפיל הגיוני של שנתיים רווחים פחות או יותר, מה שנתקלתי בדרך שלי אל הקניה – היה יותר ממבדר, היה משוגע.

אז להלן כמה דוגמאות של אנשים שפגשתי במסע הרכישה שלי ללקוח..

המוכר האופטימי:

אני: לפי מכפיל של שנתיים, יוצא לך 28,800 ש"ח, משמע, אם תוסיף את המוניטין שלדעתך יוקרתי, לא תוכל להוסיף יותר ממחיר האתר, משמע, מקסימום 60,000 ש"ח. איך הגעת ל200,000??

המוכר האופטימי: כי הפוטנציאל שלו שווה יותר.

וזו התשובה ששמעתי מלא מעט מוכרים, "יש לו פוטנציאל", חבוב, אם היה לו פוטנציאל שלדעתך שווה 200,000 ש"ח, לא היית מוכר את האתר, היית "מממש" את הפוטנציאל. זה כמו שאני אמכור לך BMW אבל בלי גלגלים, בלי מראות, בלי הפח מסביב ואגיד לך שבגלל שזה BMW, יש לו פוטנציאל להיות הרבה מעבר לסתם מנוע על הרצפה עם שמשה קדמית.

המוכר ב"שיטת מצליח" (את העולם אני אתן לך!! רק שלם לי מלאנתלאפים)

אני: ?

המוכר בשיטת מצליח: אני מוכן למכור אך ורק במכפיל של 10!

אני: ???

המוכר בשיטת מצליח (מתחיל להתנשא): אז בוא אתה תמכור לי במכפיל של 2.5

אני: איבדת אותי בן אדם. בהצלחה

אני מקבל את זה שיש לכל אחד רצון לקבל המון מלאנתלאפים כסף על האתר שיש לו, אבל תישארו הגיוניים, אתם מוכרים עסקים, אם לדעתכם הרווח שלו יכול להחזיק יותר משנתיים (אל תשכחו, רוב האתרים שמצאתי חיים על פרסומות (של גוגל – אדסנס) או לידים, אז מה שאומר שהם צריכים את הטראפיק שלהם מגוגל, מה יקרה יום אחד והאתר יפול מהעמוד הראשון? הוא לא יכניס אפילו שמינית ממה שהוא מכניס היום, ויותר מזה, אל תשכחו שמדובר בעסק וירטואלי, לא פיזי (ברוב המקרים כמובן).

המוכר של "כי אני הצלחתי לעשות ממנו כסף" (פחות או יותר שוב תשובה ה"פוטנציאל")

אני: אבל אין הכנסה, למה אתה מבקש כל כך הרבה?

המוכר: כי כשאני הפעלתי אותו אז הצלחתי להכניס ממנו 6,000 ש"ח (אני: כפיים איטיות), אז עכשיו אין שום סיבה שלא יצליח גם הלקוח שלך באותה מידה (אני: אבל איך בדיוק?) זה פשוט, בסך הכל יש לי אינדקס נישתי עם כרטיסי לקוח שאותו אני מוכר במנוי שנתי לעסק, (אחרי שעשה לו שיחת מכירה כמובן) ואז הפצתי את הכרטיס עסק שלו יחד עם המאמרים שלו בכל הקבוצות הקיימות בערך בפייסבוק (מעל 50 קבוצות, אמיתי לגמרי) ואז מן הסתם, הוא הסכים לשלם לי X כסף כל חודש. (כמו כן, כל מי שרשום כעת, נגמר לו המנוי רק עוד כמה חודשים, משמע, אין כסף כרגע WHAT SO EVER)

אני: רגע, אז עכשיו אין שום הכנסה ואתה מצפה שהלקוח שלי יתחיל לעשות שיחות מכירה (אקראיות!!) לאנשים ולבקש שישלמו חודשית?

מוכר: כמוני. כן.

אני: אחלה. לא.

אז ככה המשכתי את דרכי ואכן פגשתי גם אנשים מקסימים עם מחירים הגיוניים אבל התחום לא היה נראה לעיני הלקוח שלי אז וויתרנו והמשכנו הלאה, בסופו של יום הוא עדיין מחפש, אז אם אתם רוצים למכור את האתר שלכם שעובד לפי הפרמטרים הבאים, אתם מוזמנים לדבר איתי ישירות בווטסאפ / במייל / יונת דואר (אבל לא דואר ישראל, חפשו יונת פדאקס או משהו). אני כאן.

סיכום:

אם אתם רוצים למכור את האתר שלכם, תחשבו לעצמכם כמה פרמטרים חשובים בעיקר:

לאחר שיש לכם את כל החישוב הנ"ל, אל תשכחו לתת גישה לאנליטיקס + Search Console + דו"ח רווח הפסד לאחר התחלת תהליך המכירה למען שיקוף האמת שבדבריכם. אחרי הכל, גילוי נאות הוא החלק החשוב ביותר בתהליך, יותר מ"כמה מגיע לי".

(*רק למען ההבנה הכללית, זו לא פעם ראשונה שאני קונה אתר, יש כמה אתרים מוצלחים מאוד שרכשתי עם לקוחות שלי ועד היום מרוצים ואפילו מרוויחים יותר בעזרת הכוונה או שתיים, מי שירצה – יקבל הוכחות ועדויות למען המשך פעילות איתי).

תודה לתמיר אשכנזי מצוות האתר פלופ שעזר לי בתהליך הכתיבה של הכתבה.
רוצים לאמוד אפילו טוב יותר? היכנסו למחשבון להערכת שווי אתר של האתר Floop שמוכר אתרים כבר שנים בצורה מעולה.
לחצו כאן לרשימת האתרים האחרונים שלמכירה בפלופ 

שמוליק דורינבאום
טל': 054-7126629
מייל: seovpr@gmail.com
הכי חשוב: קורס קידום אתרים אונליין, לא לבעלי לב חלש